υγεία

Φούσκωμα στην κοιλιά; 7 τρόποι για να το αντιμετωπίσουμε

Ανάγνωση σε 2′

Μπορεί να μάς ταλαιπωρεί καιρό, μπορεί πολλοί να νομίζουμε ότι αυτό είναι το κανονικό – πως δηλαδή το πρωί η κοιλιά είναι επίπεδη και μόλις φάμε το πρώτο γεύμα φουσκώνει και παραμένει έτσι μέχρι το βράδυ. Αυτό το καθημερινό ‘φούσκωμα και ξεφούσκωμα’ γίνεται ο κανόνας, και σιγά σιγά, το συνηθίζουμε. Είναι όμως φυσιολογικό; Και γιατί συμβαίνει;

Η προφανής απάντηση είναι πως όχι, δεν είναι φυσιολογικό. Μπορεί να είναι πολλοί οι λόγοι που συμβαίνει και να διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο, αλλά η πιο συχνή αιτία στους περισσότερους ανθρωπους είναι η κακής ποιότητας διατροφή. Πώς μπορούμε λοιπόν να αποκαταστήσουμε την υγεία του πεπτικού μας συστήματος σταθερά και στοχευμένα;

Ας δούμε τους 7 πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την ανακούφιση από το φούσκωμα:

1. Να τρώμε φυσικά και μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Να σιγουρευτούμε ότι η διατροφή μας συμπεριλαμβάνει πολλές φυτικές ίνες από τρόφιμα όπως τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, και τα δημητριακά ολικής άλεσης. Μια καλή συμβουλή είναι να πίνουμε πολύ νερό όταν τρώμε φαγητά πλούσια σε φυτικές ίνες, γιατί επειδή είναι δύσκολες στην πέψη, αυτό θα βοηθήσει ώστε η πέψη να γίνει πολύ πιο ομαλά.

shutterstock_403968172

 

2. Να αποκλείσουμε πιθανές τροφικές αλλεργίες. Αν νομίζουμε ότι έχουμε ευαισθησίες σε κάποια τρόφιμα, καλό είναι να δοκιμάσουμε να τα κόψουμε για ένα διάστημα. Μπορούμε να κόψουμε τη γλουτένη, τα γαλακτοκομικά, τη μαγιά (υπάρχει και στο ψωμί και την μπύρα), το καλαμπόκι, τη σόγια, και τα αυγά για μια – δύο εβδομάδες και να δούμε πώς αισθανόμαστε και τί συμβαίνει με τα συνήθη συμπτώματα που έχουμε. Όχι όλα μαζί αλλά ένα – ένα για να εντοπίσουμε αυτό που μάς δημιουργεί πρόβλημα.

3. Να αντιμετωπίσουμε τυχόν λοιμώξεις ή υπερανάπτυξη μικροοργανισμών. Παράσιτα, βακτήρια, και ζυμομύκητες, μπορούν να εμποδίσουν τη σωστή λειτουργία του εντέρου. Θα πρέπει να θεραπεύσουμε αυτές τις λοιμώξεις ή να απαλλαγούμε από τους βλαβερούς μικροοργανισμούς αν θέλουμε να γίνουμε απολύτως καλά.

4. Να ενισχύσουμε τα πεπτικά ένζυμά μας. Όταν δεν έχουμε αρκετά πεπτικά ένζυμα στο έντερό μας, δεν μπορούμε να μετατρέψουμε σωστά τις τροφές που τρώμε σε πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει το σώμα και το μυαλό μας. Μπορούμε να πάρουμε ευρέος φάσματος πεπτικά ένζυμα με το φαγητό μας για να λυθεί το πρόβλημα.

5. Να αποκαταστήσουμε τα φιλικά βακτήρια στη χλωρίδα του εντέρου. Αυτά, δεδομένου ότι έχουμε ‘καθαρίσει’ το σύστημά μας με τους παραπάνω τρόπους, με τον καιρό θα αποκατασταθούν από μόνα τους, αλλά μπορούμε να πάρουμε και προβιοτικά συμπληρώματα. Θα μας βοηθήσουν να αποκαταστήσουμε γρηγορότερα τα υγιή βακτήρια που είναι τόσο απαραίτητα για την καλή υγεία του εντέρου.

6. Να καταναλώνουμε ωφέλιμα λιπαρά. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα για παράδειγμα, είναι γνωστό ότι μειώνουν τη φλεγμονή στα έντερα.

7. Να θεραπεύσουμε την επιφάνεια του εντέρου. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε θρεπτικά συστατικά που αναδομούν το έντερο όπως η γλουταμίνη και ο ψευδάργυρος, που αποκαθιστούν την κανονική λειτουργία του.

Η ανακούφιση από το φούσκωμα μπορεί να μάς πάρει χρόνο, αλλά πολύ σύντομα θα δούμε τις πρώτες αλλαγές στο πώς νιώθουμε καθημερινά και θα παρατηρούμε τα συμπτώματά μας (και τυχόν παραπανίσια κιλά που μπορεί να έχουμε) να εξαφανίζονται.

Παραπομπές

Hyman, Mark, MD. The Huffington Post. ‘Is Your Digestive System Making You Sick?.’ Web.

About the author

MyCare