Διατροφή υγεία

8+1 τροφές προς αποφυγή αν πάσχουμε από υποθυρεοειδισμό

Ο υποθυρεοειδισμός, είναι μια δύσκολη κατάσταση προς αντιμετώπιση, καθώς πολλές είναι οι τροφές εκείνες που μπορούν να επηρεάσουν την θεραπεία που ακολουθούμε. Υπάρχουν εννέα συγκεκριμένες τροφές που πρέπει αν όχι να κόψουμε εντελώς, τουλάχιστον να τις περιορίσουμε. Ποιες είναι όμως αυτές και πως επηρεάζουν την πάθησή μας;

1. Λιπαρά φαγητά
Έχει αποδειχθεί ότι τα λίπη διαταράσσουν την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει τα υποκατάστατα των θυρεοειδικών ορμονών, ενώ επίσης επηρεάζουν την ικανότητα του θυρεοειδή να παράγει ορμόνες. Ορισμένοι γιατροί και διατροφολόγοι συνιστούν την ολική διακοπή των τηγανητών γευμάτων και τη μείωση της κατανάλωσης λιπών όπως είναι το βούτυρο, η μαργαρίνη και το παχύ κρέας.

2. Σόγια
Η σόγια είναι μια τροφή πλούσια σε φυτοοιστρογόνα, τα οποία θεωρούνται υπεύθυνα για την εμφάνιση του υποθυρεοειδισμού. Έτσι, οι πάσχοντες από υποθυρεοειδισμό θα πρέπει να μετριαστούν την πρόσληψη τους σε σόγια. Ωστόσο, επειδή η σόγια δεν έχει συνδεθεί οριστικά με τον υποθυρεοειδισμό, δεν υπάρχουν ειδικές διαιτητικές κατευθυντήριες γραμμές.

3. Γλουτένη
Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που μπορεί να ερεθίσει το λεπτό έντερο, εμποδίζοντας την απορρόφηση των φαρμάκων ορμονικής υποκατάστασης του θυρεοειδούς αδένα. Γι’ αυτό, σε περιπτώσεις προβλημάτων, θα πρέπει να εξεταστεί ο περιορισμός προϊόντων όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και άλλα δημητριακά, καθώς και τα παράγωγά τους.

4. Σταυρανθή λαχανικά
Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το λάχανο, μπορούν να επηρεάσουν την παραγωγή των θυρεοειδικών ορμονών, ιδιαίτερα σε άτομα που έχουν έλλειψη ιωδίου. Τα λαχανικά αυτά μπορούν να μπλοκάρουν την ικανότητα του θυρεοειδούς να απορροφά το ιώδιο, στοιχείο απαραίτητο για τη φυσιολογική λειτουργία του αδένα. Όσοι πάσχουν από υποθυρεοειδισμό ίσως χρειαστεί να περιορίσουν την κατανάλωση μπρόκολου, κουνουπιδιού, λάχανου, κλπ. Ωστόσο, το μαγείρεμα των λαχανικών μπορεί να μειώσει την επίδραση που έχουν τα σταυρανθή λαχανικά στο θυρεοειδή αδένα.

5. Υπερβολική κατανάλωση φυτικών ινών
Η κατανάλωση φυτικών ινών είναι καλή, ωστόσο μπορεί να περιπλέξει τη θεραπεία του υποθυρεοειδισμού μας. Αν οι ποσότητες φυτικών ινών από δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, φρούτα, φασόλια και όσπρια ξεπεράσουν τα συνιστώμενα επίπεδα, τότε επηρεάζουν το πεπτικό σύστημα καθώς και την απορρόφηση των υποκατάστατων θυρεοειδικών ορμονών από τον οργανισμό μας.

6. Γλυκά
Ο υποθυρεοειδισμός μπορεί να προκαλέσει επιβράδυνση στον μεταβολισμό μας, με αποτέλεσμα να έχουμε αυξημένες πιθανότητες να βάλουμε βάρος αν δεν προσέχουμε. Γι’ αυτό είναι καλύτερα να μειώσουμε την ποσότητα της ζάχαρης που καταναλώνουμε ή να προσπαθήσουμε να την εξαλείψουμε εντελώς από τη διατροφή μας.

7. Επεξεργασμένες τροφές
Διάφορες επεξεργασμένες τροφές, όπως οι κατεψυγμένες σφολιάτες, οι έτοιμες πίτσες κ.α. έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι. Το αλάτι είναι ένα συστατικό που θα πρέπει να αποφεύγουν όσοι πάσχουν από υποθυρεοειδισμό. Μια λύση είναι να διαβάζουμε την περιεκτικότητα σε νάτριο στην ετικέτα πριν αποφασίσουμε ποια προϊόντα θα βάλουμε στο καλάθι μας.

8. Αλκοόλ
Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες τόσο στα επίπεδα θυρεοειδικών ορμονών στον οργανισμό μας, όσο και στην ικανότητα του θυρεοειδούς να παράγει ορμόνες. Ιδανικά, όσοι πάσχουν από υποθυρεοειδισμό, θα πρέπει να κόψουν τελείως το αλκοόλ.

9. Καφές
Η καφεΐνη έχει βρεθεί ότι εμποδίζει την απορρόφηση των υποκατάστατων των θυρεοειδικών ορμονών. Μια λύση είναι να υπάρχει μια χρονική απόσταση από την λήψη των φαρμάκων μέχρι την κατανάλωση καφέ, τουλάχιστον μισής ώρας.

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.

Leave a Comment