Διατροφή

Προβιοτικά: Γιατί είναι τόσο πολύτιμα για την υγεία μας

Ανάγνωση σε 1′

Εκτός του ότι μας κρατάνε υγιείς, επηρεάζουν και το βάρος μας.

Αποτελούμαστε από άπειρους μικροοργανισμούς, αρκεί να σκεφτείτε ότι το έντερο μας περιέχει 10 τρισεκατομμύρια βακτήρια, τα οποία αποτελούν την εντερική χλωρίδα και επηρεάζουν την υγεία μας με ποικίλους τρόπους. Όταν το έντερο μας έχει περισσότερα μη παθογόνα βακτήρια, τα γνωστά προβιοτικά, τότε αποτρέπεται η ανάπτυξη των παθογόνων.  Παρακάτω θα δούμε τους λόγους που πρέπει να εντάξουμε τα προβιοτικά στη ζωή μας.

Συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, το οποίο παίζει πρωταρχικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Όταν στο έντερο μας υπερτερούν τα παθογόνα βακτήρια τότε απελευθερώνονται τοξίνες, γεγονός που υποχρεώνει το ανοσοποιητικό σύστημα να λειτουργεί περισσότερο από όσο θα έπρεπε, για να κρατήσει την ισορροπία. Με την καθημερινή όμως λήψη προβιοτικών μειώνονται οι πιθανότητες να αρρωστήσουμε, αφού αυξάνεται ο αριθμός των μην παθογόνων βακτηρίων.

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά καταπολεμούν τις διάρροιες, τη δυσκοιλιότητα, τα έλκη και γενικά τις φλεγμονές του εντέρου. Επίσης, μπορούν να βελτιώσουν την αρτηριακή πίεση, κάτι που έχει άμεση επίδραση στην υγεία της καρδιάς.

Μια άλλη ευεργετική δράση των προβιοτικών είναι να μειώνουν την εμφάνιση των δερματικών παθήσεων, όπως η ακμή, το έκζεμα και να συμβάλουν στη διατήρηση μιας νεανικής επιδερμίδας. Αυτό συμβαίνει γιατί η αύξηση των μη παθογόνων βακτηρίων στο έντερο βοηθάει στην ενυδάτωση του δέρματος και μειώνει τις ζημιές από την ηλιακή ακτινοβολία.

Η ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, εκτός από ότι μας κρατάει υγιείς, επηρεάζει και το βάρος. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι οι παχύσαρκοι έχουν μια μικρότερη ποικιλομορφία στην χλωρίδα του εντέρου τους, σε σχέση με εκείνους που διατηρούν φυσιολογικό βάρος. Άλλες μελέτες έχουν δείξει, ότι η αύξηση σε μια ομάδα των βακτηρίων του εντέρου που ονομάζεται Firmicutes και η μείωση σε μια ομάδα των βακτηρίων του εντέρου που ονομάζεται Bacteroidetes, συνδέεται με την παχυσαρκία.

Jenny

Σημείωση MyCare: Προβιοτικά υπάρχουν στο φυσικό/ζωντανό γιαούρτι, στις πίκλες, στο ξινολάχανο, στη σούπα μίσο, στο κεφίρ, και σε άλλα προϊόντα ζύμωσης.

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.