Ψυχολογία

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει… ένα απλό ευχαριστώ

Ανάγνωση σε 2,5′

Το να είμαστε ευγνώμονες οφελεί την ψυχική αλλά και τη σωματική μας υγεία

Πολλοί από εμάς γνωρίζουμε καλά τα πνευματικά οφέλη της έκφρασης ευγνωμοσύνης στη ζωή μας, αλλά αποδεικνύεται ότι αυτά τα οφέλη μπορούν ακόμη και να επεκταθούν στη σωματική υγεία!

Η ευγνωμοσύνη μειώνει το άγχος

Δεν είναι μυστικό ότι το άγχος έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία, και μια «στάση ευγνωμοσύνης» μπορεί να είναι ένα επιτυχές αντίδοτο σε εξωτερικούς στρεσογόνους παράγοντες. Όπως αναφέρει σχετικό άρθρο:

‘Οι ευγνώμονες άνθρωποι – αυτοί που αντιλαμβάνονται την ευγνωμοσύνη ως μόνιμο χαρακτηριστικό και όχι ως μια προσωρινή κατάσταση του νου – έχουν ένα πλεονέκτημα σε σχέση με όσους δεν είναι τόσο ευγνώμονες όταν πρόκειται για την υγεία. Οι ευγνώμονες άνθρωποι φροντίζουν καλύτερα τους εαυτούς τους και ασχολούνται με πιο προστατευτικές συμπεριφορές υγείας όπως τακτική άσκηση, υγιεινή διατροφή, τακτικές φυσικές εξετάσεις“.

Η καλλιέργεια μιας στάσης ευγνωμοσύνης έχει επίσης συνδεθεί με την καλύτερη ορμονική ισορροπία, την ανοσολογική λειτουργία, την καλύτερη ικανότητα χαλάρωσης και ακόμη και τη μείωση των πιθανοτήτων για νόσους.

Το παράδοξο της ευγνωμοσύνης

Είναι εύκολο να πέσει κανείς στην παγίδα της σκέψης “αν είχα μόνο ___ θα ήμουν ευτυχισμένος” ή “αν δεν έπρεπε να ασχοληθώ με ___ θα ήμουν ευτυχισμένος”, αλλά αυτός είναι ένας φαύλος κύκλος …

Όπως επισημαίνει ο Shawn Anchor σε ομιλία του στο TEDEX, η ευγνωμοσύνη και η ευτυχία είναι το πρώτο βήμα, όχι το τελικό αποτέλεσμα. Κάνοντας την επιλογή να είμαστε ευτυχισμένοι και ευγνώμονες δεν είναι μόνο υγιές, αλλά μπορεί να βελτιώσει και τις επιδόσεις και τις ικανότητές μας.

Γιατί είναι τόσο εύκολη η αρνητικότητα;

Ακούγεται τόσο απλό να είμαστε απλά ευγνώμωνες, αλλά αποδεικνύεται ότι υπάρχουν βιολογικοί λόγοι που αυτή η διαδικασία δεν είναι και τόσο εύκολη.

Σίγουρα, εάν διαβάζετε αυτό το άρθρο σε έναν υπολογιστή, οι συνθήκες διαβίωσής σας είναι καλύτερες από αυτές σε μια μεγάλη πλειονότητα του κόσμου. Πιθανότατα έχετε να φάτε σήμερα, και μάλιστα φαγητό που έχετε επιλέξει να απολαύσετε, και μάλλον έχετε επαρκή ρουχισμό. Έχετε πιθανώς φίλους, ένα σύστημα κοινωνικής υποστήριξης και μέλη της οικογένειας με τα οποία μπορείτε να μιλάτε τακτικά.

Ωστόσο, είναι εύκολο να εμμείνουμε σε οικονομικά προβλήματα ή σε ένα αρνητικό σχόλιο σε μια δημοσίευση, ή το σε ένα πράγμα που θέλουμε να βελτιώσουμε στην εμφάνισή μας.

Αυτό έχει νόημα από βιολογική άποψη, αλλά κάνει τη ευγνωμοσύνη δύσκολη. Είμαστε προγραμματισμένοι να δώσουμε προσοχή σε πράγματα που θα μπορούσαν να είναι δυνητικά αρνητικά ή επιβλαβή ως ένστικτο επιβίωσης.

shutterstock_423395893

 

Κάνοντας την ευγνωμοσύνη συνήθεια

Ευτυχώς, η καλλιέργεια μιας στάσης ευγνωμσύνης είναι δυνατή και μπορεί να είναι μία από τις ευκολότερες (και φθηνότερες) αλλαγές που θα βελτιώσουν την υγεία μας! Όπως υποδεικνύει αυτό το άρθρο, μερικές απλές αλλαγές μπορούν να βοηθήσουν στο να γίνει η ευγνωμοσύνη συνήθεια:

  • Μια καθημερινή λίστα – Ένα πράγμα που μπορούμε να κάνουμε καθημερινά είναι να κάνουμε μια λίστα με μερικά πράγματα για τα οποία είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες για τη συγκεκριμένη ημέρα. Είτε μικρά πράγματα όπως ο κήπος μας ή το πλυντήριο πιάτων ή μεγάλα πράγματα όπως τα παιδιά μας και ο/η υπέροχος/η σύζυγός μας. Θα διαπιστώσουμε ότι αυτό βοηθά στο να διατηρηθεί η εστίαση στις πολλές ευλογίες στη ζωή μας. Όταν ακολουθούμε αυτή τη συνήθεια το πρωί, θέτουμε τον τόνο για την ημέρα και μας βοηθά να μείνουμε θετικοί και χαρούμενοι.
  • Γράμματα ευγνωμοσύνης – Μια στο τόσο, προσπαθήστε να γράψετε γράμματα σε φίλους και μέλη της οικογένειας στα οποία τους ευχαριστείτε για την επιρροή τους στη ζωή σας και αναφέρετε λεπτομερώς τους λόγους για τους οποίους είστε ευγνώμονες γι ‘αυτούς.
  • Πράξεις καλοσύνης – Κάνοντας μια μικρή, απαρατήρητη καλή πράξη κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της φυσικής τάσης να είστε ευγνώμων και να αναζητάτε το καλό σε κάθε κατάσταση.

‘Είμαι ακόμα αποφασισμένος να είμαι χαρούμενος και ευτυχισμένος, σε οποιαδήποτε κατάσταση και αν βρεθώ. Διότι έχω μάθει από την εμπειρία μου ότι το μεγαλύτερο μέρος της ευτυχίας ή της δυστυχίας μας εξαρτάται από τις διαθέσεις μας και όχι από τις συνθήκες της ζωής μας.’

Παραπομπές

Katie, WellnessMama.com – ‘The Health Benefits of Gratitude.’ Web.

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.