Δίαιτα Διατροφή

Πώς να χάσετε βάρος από την κοιλιά

shutterstock_534563851

Ανάγνωση σε 2,5′

Ξεχάστε αυτά τα δύο πράγματα

Δεν υπάρχουν “υπερτροφές” που καίνε το σπλαχνικό λίπος. Και δεν μπορείτε να το απομακρύνετε από το σώμα σας με κάποια συγκεκριμένη μορφή άσκησης. Αντ ‘αυτού, αναζητήστε τρόπους για να αναβαθμίσετε τις διατροφικές σας συνήθειες και να προσθέσετε δραστηριότητα στην κάθε μέρα. Σκεφτείτε την τυπική εβδομάδα σας. Πού θα μπορούσατε να κάνετε κάποιες αλλαγές;

Βάλτε στη διατροφή σας περισσότερες φυτικές ίνες

Το σώμα μας δεν έχει κάποιο ένζυμο που να διασπά τις φυτικές ίνες, συνεπώς, δεν απορροφώνται και ταυτόχρονα ευνοούν τη λειτουργία του εντερικού συστήματος. Δεν χρειάζεται να φάτε μια σακούλα δαμάσκηνα την ημέρα για να αυξήσετε την πρόσληψή σας σε φυτικές ίνες. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί και τα φασόλια είναι όλα ιδανικά για να κρατήσετε μακριά το λίπος που μένει βαθιά στην κοιλιά σας. Αυτό ονομάζεται σπλαχνικό λίπος και είναι το πιο επικίνδυνο είδος επειδή μπορεί να τυλιχτεί γύρω από κύρια όργανα, συμπεριλαμβανομένου του ήπατος, του παγκρέατος και των νεφρών οδηγώντας σε επιπλοκές στη λειτουργία τους.

shutterstock_379774105

 

Μην αποφύγετε το λίπος, απλώς επιλέξτε σωστά

Εκτός του ότι νοστιμίζει το φαγητό μας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για όλους μας, μάς ‘κρατάει’ και για περισσότερη ώρα. Αν αποφύγετε το λίπος θα δυσκολευτείτε να χάσετε βάρος, απλώς να είστε επιλεκτικοί. Αποφύγετε το ανθυγιεινό λίπος στα επεξεργασμένα τρόφιμα* και προτιμήστε φυσικές τροφές πλούσιες σε λίπος όπως οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, το σκουμπρί, η σαρδέλα, το μυλοκόπι και άλλα. Ακόμα και το βούτυρο που είναι ζωικό προϊόν και είναι πλούσιο σε κορεσμένο λίπος, είναι από τα λίγα φυσικά τρόφιμα που έχουν απομείνει. (*ένας απλός κανόνας είναι ότι αν ένα τρόφιμο έχει πάνω από 5 συστατικά στην περιγραφή του, τότε μάλλον είναι ακατάλληλο για τη διατροφή σας).

Μην το ρίξετε στη γυμναστική

Το σπλαχνικό λίπος δεν φεύγει με μία ώρα γυμναστικής δύο φορές την εβδομάδα και ακόμα κι αυτό μπορεί να δυσκολεύεστε να το βάζετε στο πρόγραμμά σας τακτικά. Η συνολική κίνηση είναι αυτό που έχει σημασία, γι’αυτό παράλληλα με τη γυμναστική σας, αν κάνετε ήδη κάτι, φροντίστε να κινείστε όσο το δυνατόν περισσότερο μέσα στη μέρα όπου και αν βρίσκεστε, στη δουλειά, στη βόλτα, στην καθημερινή σας ζωή γενικά.

Κοιμηθείτε!

Η ξεκούραση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διατήρηση του σωματικού βάρους. Το ιδανικό φαίνεται να είναι περίπου 6-8 ώρες. Εάν δεν κοιμάστε τόσο πολύ τώρα, ή εάν τείνετε να στριφογυρνάτε στο κρεβάτι, προσπαθήστε να κοιμηθείτε λίγο νωρίτερα, να χαλαρώσετε πριν από τον ύπνο, να διατηρήσετε την κρεβατοκάμαρά σας δροσερή και να προσπαθήσετε να μην χρησιμοποιήσετε κάποια ηλεκτρονική συσκευή πριν πέσετε για ύπνο.

Ξεχάστε τη λιποαναρρόφηση

Η καλλυντική χειρουργική δεν είναι η λύση εδώ. Η λιποαναρρόφηση δεν φτάνει μέσα στην κοιλιά. Έτσι δεν μπορεί να σάς απαλλάξει από το σπλαχνικό λίπος της κοιλιάς. Επιπλέον, καταστρέφει τις λιπαποθήκες του σώματος αναγκάζοντάς το να αποθηκεύει λίπος αλλού. Ομοίως, οι εξαντλητικές δίαιτες δεν είναι ούτε αυτές λύση. Είναι πολύ πιθανό να τις εγκαταλείψετε. Η πιο αργή, πιο σταθερή απώλεια βάρους – αλλαγές στον τρόπο ζωής σας στις οποίες μπορείτε να δεσμευτείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα – είναι πραγματικά το καλύτερο στοίχημα.

Ξανασκεφτείτε το τί πίνετε

Είτε είναι ο καφές, η μπύρα, ο χυμός ή το αναψυκτικό, το κάθε ένα από αυτά ανάλογα με τις προτιμήσεις σας έχει θερμίδες (ή παγίδες όταν πρόκειται για προϊόντα διαίτης). Αποφύγετε τα γλυκαντικά οποιουδήποτε είδους και προτιμήστε το νερό, το τσάι, τον καφέ χωρίς πρόσθετα, συντηρητικά, χρωστικές, αρωματικές ουσίες κτλ. Μπορεί να τρώτε σωστά, σε τακτά διαστήματα και τις σωστές τροφές, και αυτό το ένα (ή παραπάνω) κουτάκι αναψυκτικού που έχετε εντάξει στις καθημερινές σας συνήθειες να σάς εκτροχιάζει χωρίς να το καταλαβαίνετε. Οι υγρές θερμίδες είναι συχνά χειρότερες από τις στερεές!

Παραπομπές

Επιμέλεια Zelman, Kathleen M., MPH, RD, LD. WebMD – ‘Your Best Ways to Beat Belly Fat.’ Web.

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.