υγεία

Πως να ξεφορτωθούμε τις εποχικές αλλεργίες σε 4 απλά βήματα

shutterstock_451347517

Ανάγνωση σε 3′

Η συμβατική ιατρική αντιμετωπίζει τις εποχικές αλλεργίες με λύσεις με ενέσιμα και εισπνεόμενα φάρμακα και χάπια, τα οποία πέρα από τις παρενέργειες που τα συνοδεύουν, δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα στη ρίζα του. Εάν δεν προσπαθήσουμε να βρούμε την αιτία του προβλήματος, τότε το πιο πιθανό είναι πως οι αλλεργίες αυτές δεν θα πάψουν ποτέ να εμφανίζονται.

shutterstock_483378856

 

Αρκετός κόσμος υποφέρει από εντερικά προβλήματα. Με το που διορθώνουν τη δίαιτά τους και θεραπεύουν το έντερό τους, εξαφανίζονται και οι εποχικές αλλεργίες τους. Όταν το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα (60% εκ του οποίου βρίσκεται στο έντερο) διαταράσσεται, είναι ικανό να αντιδράσει με το οτιδήποτε. Θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με την έλλειψη ύπνου η οποία μας κάνει να νιώθουμε πως μας ενοχλούν τα πάντα.

Η υγεία του εντέρου αποτελεί βασικό πυλώνα στην αντιμετώπιση των αλλεργιών. Ακόμα και αν δεν υποφέρουμε ακόμα από κάποιας μορφής αλλεργία, ένα ταλαιπωρημένο εντερικό σύστημα δεν θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει πιθανά αλλεργιογόνα που μπορεί να προκύψουν.

Μπορούμε να διατηρήσουμε ή να επαναφέρουμε την καλή υγεία στο εντερικό μας σύστημα ακολουθώντας τα παρακάτω 4 βήματα:

  1. Να αντικαταστήσουμε το κακό με το καλό στη διατροφή μας. Μια δίαιτα που ξεκινά με τον αποκλεισμό των «κακών» τροφών, αποτελεί το πρώτο βήμα για ένας υγιές έντερο. Ένας θεμελιώδης κανόνας είναι η απλή αντικατάσταση των «κακών» τροφών με αντίστοιχα «καλές» τροφές. Αρχικά, να αποκλείσουμε από το διατροφολόγιό μας γνωστά αλλεργιογόνα ή επιβαρυντικές ουσίες όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι, τα γαλακτοκομικά, τη σόγια και το αλκόολ. Να καταναλώνουμε τροφές στην αρχική τους φυσική μορφή στον βαθμό που μπορούμε. Να προτιμήσουμε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως τα λαχανικά κ.ά. Να αποφύγουμε οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη ή τρανς λιπαρά οξέα. Να ενισχύσουμε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε καλά λιπαρά όπως το αγνό παρθένο ελαιόλαδο, τα καρύδια και το αβοκάντο, και σε ομέγα 3 λιπαρά οξέα που συναντώνται σε μικρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και ο άγριος σολομός.
  2. Να χρησιμοποιήσουμε θρεπτικά συστατικά που έχουν ισχυρή επίδραση στην θεραπεία του εντερικού συστήματος. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα προβιοτικά τα οποία παρέχουν «καλά» βακτήρια που μπορούν να βελτιώσουν τη χώνεψη και να μειώσουν τις φλεγμονές.
  3. Να διαχειριστούμε το stress. Κάθε φορά που το ανθρώπινο σώμα βρίσκεται σε κατάσταση stress, η αρμονία μεταξύ μυαλού και σώματος διαταράσσεται και αυτό μπορεί να δώσει ένα δυνατό χτύπημα στο εντερικό μας σύστημα. Για καλύτερα αποτελέσματα είναι χρήσιμες ορισμένες τεχνικές χαλάρωσης όπως η yoga και ο συλλογισμός σε καθημερινή βάση.
  4. Να κοιμόμαστε επαρκώς. Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι αρκετά σημαντικός τόσο για την υγεία του εντέρου όσο και για την γενικότερη υγεία. Σύμφωνα με μελέτη, η έλλειψη ύπνου είναι δυνατόν να μειώσει το προσδόκιμο της ζωής και να αυξήσει τα επίπεδα φλεγμονών, τα οποία με τη σειρά τους είναι ικανά να οδηγήσουν σε χρόνιες παθήσεις. Η έλλειψη ύπνου μπορεί επίσης να αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη λόγω της αυξημένης ινσουλινοαντίστασης που παρουσιάζεται. Συνεπώς, καλό είναι να στοχεύουμε σε τουλάχιστον 8 ώρες αδιάλειπτου ύπνου κάθε βράδυ.

shutterstock_263460581

 

Παρόλα αυτά, ακόμα και αν υιοθετήσουμε τα παραπάνω μπορεί να μην ανακουφιστούμε στο βαθμό που αναμέναμε. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η ανάγκη να «σκάψουμε» βαθύτερα για να εντοπίσουμε την ρίζα του προβλήματος, η οποία μπορεί να κρύβεται σε αίτια όπως συγκεκριμένα πρόσθετα εντός των τροφών, συντηρητικά, χημικά και ακόμα και στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Επίσης, μπορούμε να παρακολουθήσουμε τα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα μας με μία αιματολογική εξέταση που ονομάζεται CRP (C-reactive protein). Η CRP στην ουσία μετρά το βαθμό στον οποίο υπάρχει κάποια φλεγμονή «κρυμμένη» στο σώμα μας. Σχεδόν κάθε σύγχρονη ασθένεια προκαλείται ή επηρεάζεται από μια «κρυμμένη» φλεγμονή μέσα στο σώμα μας συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών νόσων, του καρκίνου, της παχυσσαρκίας, της αρθρίτιδας, των αυτοάνοσων νοσημάτων, των αλλεργιών και των εντερικών διαταραχών.

Μια χρόνια φλεγμονή, η οποία μπορεί να συνεισφέρει στην εμφάνιση εποχικών αλλεργιών και πολλών άλλων προβλημάτων, μπορεί να προέλθει από διάφορες πηγές:

  • Από μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη και επεξεργασμένες τροφές
  • Από την κατανάλωση λιπαρών όπως τα ομέγα 6 λιπαρά οξέα που ευννούν τις φλεγμονές και βρίσκονται σε τροφές όπως το επεξεργασμένο λάδι, καθώς και τα τρανς λιπαρά οξέα
  • Από την έλλειψη άσκησης
  • Από το stress
  • Από αλλεργίες και ευαισθησίες σε συγκεκριμένες τροφές
  • Από κρυφές ή χρόνιες μολύνσεις που αφορούν κάποιον ιό, βακτήριο, παράσιτο ή κάποιο άλλο περιβαλλοντικό αλλεργιογόνο
  • Από την ανάπτυξη τοξικότητας στο σώμα μας που οφείλεται σε αυξημένη παρουσία περιβαλλοντικών τοξινών

Κατά κύριο λόγο, οι επιλογές που θα ακολουθήσουμε στη ζωή μας και ο τρόπος με τον οποίο θα νοιαστούμε για το σώμα μας, αποτελούν βασικούς παράγοντες τόσο για την ευτυχία όσο και την υγεία μας.

Ωστόσο, παρόλο που τέτοιες αρχές φαίνεται να είναι αυτονόητες για όλους μας, ακόμα και πιο αφοσιωμένοι άνθρωποι αδυνατούν να διατηρήσουν μια αρμονία μεταξύ του πως φέρονται στο σώμα τους και πως πραγματικά νιώθουν. Κι όμως, μία σειρά από απλές πράξεις που θα ενσωματώσουμε στην καθημερινότητά μας, είναι ικανή να αλλάξει τα πάντα στη ζωή μας, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των εποχικών αλλεργιών.

Παραπομπές

Hyman, Mark MD. Drhyman.com – ‘4 Steps to Getting Rid of Seasonal Allergies.’

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.