υγεία

Δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε το βράδυ; Δοκιμάστε αυτό το μικρό κόλπο

Ανάγνωση σε 1′

Αν πάσχετε από αϋπνία, η σύνταξη μιας λίστας “to-do” για την επόμενη ημέρα λίγο πριν πάτε για ύπνο θα μπορούσε να σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε γρηγορότερα.

Η διαδικασία αυτή φαίνεται ότι ‘καθαρίζει’ το κεφάλι και σταματάει τις ανήσυχες σκέψεις ή την υπερβολική εγκεφαλική δραστηριότητα πριν τον ύπνο, σύμφωνα με ερευνητές.

Λειτουργεί καλύτερα από μια άλλη προσέγγιση που υπαγορεύει την καταγραφή όλων όσων συνέβησαν την μέρα που πέρασε.

Φαίνεται παράδοξο επειδή η συνειδητή σκέψη για το τι πρέπει να γίνει την επόμενη μέρα μπορεί να θεωρηθεί ότι αυξάνει την ανησυχία – αλλά στην πραγματικότητα δεν το κάνει, λένε οι ερευνητές του εργαστηρίου Neuroscience and Cognition του Πανεπιστημίου Baylor.

Δοκίμασαν και τις δύο προσεγγίσεις σε μια ομάδα 57 πανεπιστημιακών σπουδαστών, οι οποίοι αφιέρωσαν πέντε λεπτά πριν κοιμηθούν είτε για να γράψουν για την ημέρα που πέρασε είτε για το τι έπρεπε να κάνουν την επόμενη μέρα.

Με παρακολούθηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας από τη στιγμή που οι σπουδαστές ήταν στο κρεβάτι, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έγραψαν μια λίστα “to-do” κοιμήθηκαν πιο βαθιά και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. “Η σύνταξη μιας λίστας” to-do “φαίνεται να μειώνει τις σκέψεις και να μειώνει την ανησυχία”, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Michael K Scullin.

Περίπου το 40% των ενηλίκων υποφέρουν από κάποιες δυσκολίες στον ύπνο τουλάχιστον μερικές φορές το μήνα. Παρόλο που κανένας από τους σπουδαστές δεν έπασχε από αϋπνία, ο Δρ Scullin πιστεύει ότι η πρακτική θα μπορούσε να βοηθήσει αυτούς που πάσχουν.

Παραπομπές

Hubbard, Bryan. WDDTY.COM – ‘Not sleeping? Write a to-do list before you go to bed.’ Web.

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.