Δίαιτα Διατροφή

30 tips για να χάσουμε βάρος και να μην το ξαναπάρουμε

shutterstock_280969559

Ανάγνωση σε 2,5′

Οι περισσότεροι από εμάς, όταν αποφασίζουμε να χάσουμε βάρος, καταφεύγουμε σε μία δίαιτα, πολλλές φορές εξαντλητική, που τελικά έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αναμέναμε. Η λαχτάρα μας να χάσουμε βάρος, μάς οδηγεί από τη μία δίαιτα στην άλλη, με αποτέλεσμα να επεμβαίνουμε στην σωστή λειτουργία του οργανισμού μας και να υπονομεύουμε κάθε μας προσπάθεια να χάσουμε βάρος. Ας δούμε τί μπορούμε να αλλάξουμε στον τρόπο ζωής μας ώστε να χάσουμε βάρος που δεν θα το ξαναπάρουμε:

shutterstock_133934684

 

  1. Να αποφεύγουμε σε κάθε ευκαιρία τα επεξεργασμένα τρόφιμα (προϊόντα με συντηρητικά, βελτιωτικά, υδρογονωμένα φυτικά έλαια, σιρόπι γλυκόζης, γαλακτοματοποιητές, χρωστικές, τεχνητά γλυκαντικά κ.ά.)
  2. Να καταναλώνουμε λιγότερη ζάχαρη και γλυκαντικά γενικότερα.
  3. Να καταναλώνουμε λιγότερους εξευγενισμένους υδατάνθρακες (άσπρο αλεύρι). Οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες όπως και η ζάχαρη αυξάνουν πολύ γρήγορα τη γλυκόζη στο αίμα με καταστροφικές επιπτώσεις για το βάρος μας. Να καταναλώνουμε περισσότερους πολύπλοκους υδατάνθρακες (πχ. λαχανικά, αναποφλοίωτο ρύζι και άλλα πλήρη δημητριακά, κ.ά).
  4. Να καταναλώνουμε λιγότερα προϊόντα light, διαίτης, κτλ.
  5. Να τρώμε όσο το δυνατόν μπορούμε τρόφιμα στη φυσική τους μορφή.
  6. Να τρώμε μικρά και συχνά γεύματα, έως πέντε την ημέρα κάθε 3-4 ώρες.
  7. Να μην τρώμε πολύ αργά το βράδυ.
  8. Να προγραμματίζουμε τα γεύματά μας και να τηρούμε την ώρα του καθενός.
  9. Να έχουμε μαζί μας σνακς ώστε να μη χρειαστεί να παίρνουμε απ’έξω, είναι δύσκολο να βρούμε κάτι μη παχυντικό.
  10. Να τρώμε περισσότερα ευεργετικά λιπαρά, όπως είναι οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, τα λιπαρά ψάρια ανοιχτής θαλάσσης, κτλ. Τέτοια λιπαρά μάς κάνουν καλό και μάς βοηθούν να μένουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.
  11. Να τρώμε κάτι γλυκό ή παχυντικό καθημερινά σε μικρή ποσότητα για να ικανοποιούμε την ανάγκη μας για έξτρα απόλαυση.
  12. Να μην ζυγιζόμαστε συχνά.
  13. Να περπατάμε όπου μπορούμε και να κινούμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο, όχι μόνο στο γυμναστήριο αλλά καθ’όλη τη διάρκεια της μέρας.
  14. Να μην ελπίζουμε ότι η σκληρή γυμναστική από μόνη της θα μάς κάνει να χάσουμε βάρος. Η γυμναστική αυξάνει τις ανάγκες του οργανισμού μας για ενέργεια και ανοίγει την όρεξη.
  15. Να πίνουμε 8 ποτήρια νερό την ημέρα.
  16. Να ενεργούμαστε όταν νιώθουμε την ανάγκη και να μην το αναβάλλουμε.
  17. Να κοιμόμαστε επαρκώς και σε πλήρες σκοτάδι.
  18. Να μην πηγαίνουμε για ψώνια με άδειο στομάχι. Να μην αγοράζουμε ανθυγιεινά τρόφιμα ή γλυκά για το σπίτι. Αν τύχει να μάς φέρει κάποιος ένα γλυκό, να το απολαμβάνουμε χωρίς τύψεις.
  19. Να τρώμε χωρίς τύψεις, ακόμα και αν πρόκειται για κάτι ακατάλληλο. Οι τύψεις μάς οδηγούν και πάλι στο ψυγείο.
  20. Να καταπιανόμαστε με πράγματα και να αφοσιωνόμαστε 100% σε αυτά, είτε είναι δουλειά, ή κάποιο project, ή η συναναστροφή με φίλους, κ.ά. Η απόλυτη συγκέντρωση σε κάποια δραστηριότητα μας κάνει να ξεχνάμε το φαγητό.
  21. Αν παραφάμε σε κάποια περίσταση, να μην φάμε για το υπόλοιπο της μέρας. Αν παραφάμε το βράδυ, να μην αποφεύγουμε το πρωινό την επόμενη ημέρα αλλά να φάμε πιο λίγο κατά τη διάρκεια της μέρας – το πιο πιθανό είναι να πεινάμε λιγότερο.
  22. Να μην κάνουμε συνεχώς αρνητικές σκέψεις για το βάρος μας, το φαγητό, την εικόνα μας κτλ. Αυτές μάς βάζουν σε έναν φαύλο κύκλο με αποτέλεσμα τα παχυντικά τρόφιμα να μάς γίνονται πολύ πιο δελεαστικά.
  23. Να μην δεχόμαστε να μάς πιέζουν για να μην φάμε. Η πίεση από άλλους μάς οδηγεί στο ψυγείο. Η πίεση από τον εαυτό μας, μάς οδηγεί και αυτή στο ψυγείο.
  24. Να μην πίνουμε αλόγιστα αλκοόλ. Αν πιούμε πολύ, το συκώτι μας χρειάζεται 72 ώρες για να αποτοξινώσει το αλκοόλ, δηλαδή 3 μερόνυχτα. Αν είναι δυνατόν, να μην πίνουμε καθημερινά.
  25. Να μην καπνίζουμε ή να μειώσουμε το κάπνισμα στο ελάχιστο.
  26. Να μην πίνουμε υπερβολικές ποσότητες καφέ. Ο καφές ενεργοποιεί τις ορμόνες του στρες που ωθούν τον οργανισμό μας να αποθηκεύει ενέργεια (λίπος) για μία δύσκολη μέρα. Το ίδιο κάνουν και τα τρόφιμα που ανεβάζουν γρήγορα τη γλυκόζη στο αίμα όπως οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες και οτιδήποτε γλυκό (ακόμα και τα γλυκαντικά χωρίς θερμίδες).
  27. Να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερο στρες.
  28. Να μην σκεφτόμαστε συνέχεια ότι πρέπει να χάσουμε βάρος.
  29. Σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχολογίας, η παχυσαρκία είναι συνέπεια ενός από τα παρακάτω: (1) στρες, (2) ανία, (3) χαμηλή αυτοπεποίθηση. Αν κάτι από αυτά ισχύει στην περίπτωσή μας, να προσπαθήσουμε να επικεντρωθούμε στην αντιμετώπισή του και όχι στο να χάσουμε βάρος.
  30. Να είμαστε υπομονετικοί: όσο πιο αργά χάσουμε βάρος, τόσο πιο πιθανό είναι να μην το ξαναπάρουμε. Αν αλλάξουμε τις διατροφικές μας και άλλες συνήθειες που επιδρούν στο βάρος μας και μείνουμε σταθεροί σε αυτές για μεγάλο διάστημα, η απώλεια βάρους είναι μονόδρομος.

shutterstock_373003033

About the author

MyCare

Το MyCare είναι ένας οδηγός για το πώς μπορούμε να ζούμε φυσικά με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα όλες τις δυνατότητες που μάς προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.